Održano predavanje na temu: Roboti i škola

U sklopu istraživanja učenja i počavanja s ciljem boljeg razumijevanja mehanizama učenja u području umjetne inteligencije članovi ai compile grupe sudjelovali su u nizu radionica provedenih s djecom. Cilj radionica bio je približiti djeci programiranje te ih zainteresirati za ovo iznimno zanimljivo područje.

Prilikom istraživanja, puno smo naučili od djece i njihovih nastavnika, te im se i ovom prilikom želimo zahvaliti na dosadašnjem sudjelovanju. Aktivnosti s učenicima i nastavnicima su nam stalan poticaj na nove aktivnosti i istraživanja.

Istraživanja su nam često usmjerena nekim događajem ili nekom rečenicom koja je na nas ostavila posebno jak dojam. Seymour Papert, jedan je od vizionara u području edukacije i računarstva općenito. Njegov pristup koji složene koncepte objašnjava na jednostavan i opipljiv način, najbolje je došao do izražaja prilikom osmišljavanja Lego kockica.

Prilikom poučavanja programiranja ne želimo postavljati pitanje koje je postavljao Seymour Papert:
“Programira li dijete računalo ili računalo programira dijete?”

Želimo biti sigurni kako poučavanjem programiranja i uvođenjem računala u život djece nećemo ograničiti njihovu kreativnost. Tako se nameće cilj istraživanja koje provodimo, a to je:

Kako koristiti programiranje kako bi se potaknulo kreativno izražavanje djece i mladih osoba, pa zašto ne i odraslih?

Dio saznanja do kojih smo došli kroz višegodišnje istraživanje ukratko je predstavljen i na Carnetovoj korisničkoj konferenciji (CUC 2017) koja je centralno mjesto okupljanja nastavnika iz Hrvatske, ali i regije u cjelini.

Danas smo svjedoci sve češćeg spominjanja robota i robotike u školama i edukaciji općenito. Isto tako, svima je jasno kako se bez nekog oblika računalnog razmišljanja i programiranja ne mogu zamisliti budući poslovi. Ipak, kakav je utjecaj uvođenja ovih elemenata u obrazovanje u različitoj razvojnoj fazi, sa pouzdanošću ne može reći nitko. Problem je što su dosadašnja istraživanja proučavala reakciju djece koja nisu u tolikoj mjeri bila izložena tehnolgiji, što danas nije slučaj. Iz tog smo razloga pripremili za vas neka naša opažanja, za koja se nadamo da će vas potaknuti u osmišljavanju aktivnosti koja će biti prilagođena upravo vašoj grupi djece.

Ako ove godine niste posjetili CUC, preporučujem vam da to učinite iduće godine. Otkrit ćete mjesto na kojem možete osjetiti entuzijazam i pozitivnu energiju nastavnika, ljudi koji istinski mijenjaju društvo. CARNet još jednom pokazuje koliko je važan čimbenik u razmjeni iskustava i znanja vezanih uz edukaciju počevši od vrtića pa sve do sveučilišta.